Jak nie zgubić się w gastronomicznym gąszczu, podpowiadali eksperci podczas tegorocznej gdyńskiej edycji konferencji MADE FOR Restaurant.
Konferencje gastronomiczne MADE FOR Restaurant, które dorocznie organizowane są w kilku polskich miastach, zdążyły już wypracować sobie markę wydarzeń branżowych, których nie można przegapić. Długa lista ekspertów, angażująca tematyka prelekcji, bogaty program i okazja do nawiązania nowych kontaktów branżowych sprawiają, że czas poświęcony na udział w takiej konferencji to dobrze spożytkowana inwestycja.
Podczas tegorocznej gdyńskiej edycji sporo czasu poświęcono innowacjom w gastronomii, postępowi technologicznemu i możliwościom rozwoju branży w przyszłości. Na przykładach konceptów gastronomicznych, w których w obsługę gości zaangażowane są roboty i w pełni automatyczne linie technologiczne ekspert z Akademii Leona Koźmińskiego poruszył zagadnienie robotyzacji i automatyzacji w restauracjach. Esther Massats, PR manager restauracji El Celler de Can Roca w Gironie opowiedziała o swoich doświadczeniach w zarządzaniu wizerunkiem najlepszej restauracji na świecie. Zagadnienie na gruncie lokalnym omówił na własnym przykładzie właściciel jednej z najpopularniejszych sopockich restauracji Cały Gaweł. Koordynator nowo otwartego wrzeszczańskiego food hallu Stacja opowiedział, czym food hall różni się od food courtu i na czym polega jego przewaga, a dyrektor operacyjny sieci browarów restauracyjnych wyjaśnił, dlaczego duplikowane koncepty gastronomiczne nie zawsze sprawdzają się nawet w zasadniczo identycznych lokalizacjach.
Technologia zdaje się dominować większość dyskusji o przyszłości gastronomii a wspólny technologiczny mianownik, jaki można było wyciągnąć z treści dynamicznie następujących po sobie prelekcji, skłania do poważnej refleksji nad wpływem postępu technologicznego na branżę HoReCa. Roboty obsługujące gości, automaty składające i wydające gościom posiłki czy bezobsługowe przestrzenie sprzedażowe już istnieją i choć na razie tego typu koncepty można wciąż uznać za eksperymentalne, to jednak warto wiedzieć, że dawno przestały być wizjami futurologów.
Prowadzenie skutecznej komunikacji z gościem w mediach społecznościowych to już niezbędny standard w zarządzaniu ruchem na sali. Na rynku pojawia się też szereg kolejnych możliwości, które dziś pozwalają restauracji na wyróżnienie się z tłumu ale za chwilę mogą być równie niezbędne jak codzienne aktualizacje wpisów na Facebooku. Mowa tu przede wszystkim o aplikacjach, które poza funkcjami informacyjnymi dla gościa i logistycznymi dla restauratora mogą odegrać też rolę w przekonaniu sporadycznego gościa do stania się stałym bywalcem.
Jan Kilański – NEON streetfood bar: zakwas buraczany, grzyby, imbir, por
Paweł Stawicki – Mercato: jagoda, palona czekolada, wanilia, orzech laskowy
Zwieńczeniem konferencji było wieczorne business party, które sprzyjało integracji, zwłaszcza że szóstka czołowych mistrzów kuchni trójmiejskich restauracji przygotowała autorskie przekąski a piątka mistrzów miksologii sporządzała koktajle. Wszystko to w duchu obowiązujących dziś trendów lokalności, roślinności i niemarnowania.
Przy okazji – jeśli prowadzisz kawiarnię, restaurację albo hotel i chciałbyś upewnić się, że jesteś dobrze odbierany i idziesz z duchem czasu, zapraszam do zapoznania się z moją ofertą coachingu, konsultacji i audytu: krytykkulinarny.pl/coaching
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje i powtarzając wizyty. Klikając „Akceptuj wszystko”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie. Możesz jednak odwiedzić „Ustawienia plików cookie”, aby wyrazić kontrolowaną zgodę.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.