Rafał Koziorzemski - Biały Królik: gęsie pióro, konfitowana gęsia noga, wędzona gęsia pierś, rokitnik
Rafał Koziorzemski - Biały Królik: gęsie pióro, konfitowana gęsia noga, wędzona gęsia pierś, rokitnik

Jak nie zgubić się w gastronomicznym gąszczu, podpowiadali eksperci podczas tegorocznej gdyńskiej edycji konferencji MADE FOR Restaurant.

Konferencje gastronomiczne MADE FOR Restaurant, które dorocznie organizowane są w kilku polskich miastach, zdążyły już wypracować sobie markę wydarzeń branżowych, których nie można przegapić. Długa lista ekspertów, angażująca tematyka prelekcji, bogaty program i okazja do nawiązania nowych kontaktów branżowych sprawiają, że czas poświęcony na udział w takiej konferencji to dobrze spożytkowana inwestycja.

Podczas tegorocznej gdyńskiej edycji sporo czasu poświęcono innowacjom w gastronomii, postępowi technologicznemu i możliwościom rozwoju branży w przyszłości. Na przykładach konceptów gastronomicznych, w których w obsługę gości zaangażowane są roboty i w pełni automatyczne linie technologiczne ekspert z Akademii Leona Koźmińskiego poruszył zagadnienie robotyzacji i automatyzacji w restauracjach. Esther Massats, PR manager restauracji El Celler de Can Roca w Gironie opowiedziała o swoich doświadczeniach w zarządzaniu wizerunkiem najlepszej restauracji na świecie. Zagadnienie na gruncie lokalnym omówił na własnym przykładzie właściciel jednej z najpopularniejszych sopockich restauracji Cały Gaweł. Koordynator nowo otwartego wrzeszczańskiego food hallu Stacja opowiedział, czym food hall różni się od food courtu i na czym polega jego przewaga, a dyrektor operacyjny sieci browarów restauracyjnych wyjaśnił, dlaczego duplikowane koncepty gastronomiczne nie zawsze sprawdzają się nawet w zasadniczo identycznych lokalizacjach.

Technologia zdaje się dominować większość dyskusji o przyszłości gastronomii a wspólny technologiczny mianownik, jaki można było wyciągnąć z treści dynamicznie następujących po sobie prelekcji, skłania do poważnej refleksji nad wpływem postępu technologicznego na branżę HoReCa. Roboty obsługujące gości, automaty składające i wydające gościom posiłki czy bezobsługowe przestrzenie sprzedażowe już istnieją i choć na razie tego typu koncepty można wciąż uznać za eksperymentalne, to jednak warto wiedzieć, że dawno przestały być wizjami futurologów.

Philippe Abraham - Petit Paris: glazurowany bakłażan, kozi ser, zioła
Philippe Abraham – Petit Paris: glazurowany bakłażan, kozi ser, zioła

Prowadzenie skutecznej komunikacji z gościem w mediach społecznościowych to już niezbędny standard w zarządzaniu ruchem na sali. Na rynku pojawia się też szereg kolejnych możliwości, które dziś pozwalają restauracji na wyróżnienie się z tłumu ale za chwilę mogą być równie niezbędne jak codzienne aktualizacje wpisów na Facebooku. Mowa tu przede wszystkim o aplikacjach, które poza funkcjami informacyjnymi dla gościa i logistycznymi dla restauratora mogą odegrać też rolę w przekonaniu sporadycznego gościa do stania się stałym bywalcem.

Zwieńczeniem konferencji było wieczorne business party, które sprzyjało integracji, zwłaszcza że szóstka czołowych mistrzów kuchni trójmiejskich restauracji przygotowała autorskie przekąski a piątka mistrzów miksologii sporządzała koktajle. Wszystko to w duchu obowiązujących dziś trendów lokalności, roślinności i niemarnowania.

Przy okazji – jeśli prowadzisz kawiarnię, restaurację albo hotel i chciałbyś upewnić się, że jesteś dobrze odbierany i idziesz z duchem czasu, zapraszam do zapoznania się z moją ofertą coachingu, konsultacji i audytu: krytykkulinarny.pl/coaching

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.